Pixelflow media

Kāpēc saturs joprojām ir karalis?

Bills Geitss, Microsoft dibinātājs, 1996. gadā publicēja slaveno eseju „Saturs ir karalis” („Content is King”), kurā viņš aprakstīja savu skatījumu par satura lomu interneta vidē nākotnē. Kopš tā laika šī frāze tiek bieži pieminēta, runājot par satura izstrādi un satura mārketingu. Ir skaidrs, ka tuvākajā laikā šīs frāzes aktualitāte nemazināsies, jo saturam ir ļoti liela nozīme gan izklaides, gan izglītības, gan, protams, mārketinga jomā.

Saturam ir liela nozīme

Kad apmeklējam tīmekļa vietnes, mēs tajās meklējam sev interesējošu saturu. Ir aprēķināts, ka vidēji 20% sava laika, ko pavadām internetā, mēs kaut ko lasām. Tieši to jūs darāt šobrīd, vai ne? Arī izvēloties preses izdevumus vai grāmatas, galvenais ir to saturs. Turklāt saturs ne tikai attiecas uz teksta formātu, bet tas ir arī video, podkāstu, inflografiku un daudzos citos formātos. Līdz ar to ir skaidrs, ka saturs ir galvenais virzītājspēks, kas liek mums izdarīt izvēles, kurus medijus patērēt, bet no kuriem izvairīties.

„Aptuveni 80% gadījumu cilvēki atrod informāciju par kādu zīmolu, pateicoties tā radītajam saturam”

Satura ietekme ir izteikti redzama, runājot par uzņēmumu panākumiem un klientu piesaisti. Aptuveni 80% gadījumu cilvēki atrod informāciju par kādu zīmolu, pateicoties tā radītajam saturam. Saturs ir visur – gan dažādu veidu reklāmās, gan preses relīzēs, gan arī mājaslapās un citos mārketinga mērķiem paredzētos resursos. Viena no tendencēm, kas zīmoliem palīdz piesaistīt klientus un izcelties konkurentu vidū, ir satura mārketings.

Uzņēmuma ieguvumi no satura mārketinga

Satura mārketings ir mārketinga taktika, kad internetā tiek publicēts un izplatīts saturs, kas ir vērsts uz skaidri definētu auditoriju. Šīs taktikas mērķis ir piesaistīt klientus un panākt, ka viņi īsteno aktivitātes, kas uzņēmumam nes peļņu. Lai tas realizētos, ir jāpublicē saturs, kas interesē auditoriju un ir tai noderīgs.

Auditoriju interesējoša satura publicēšanai ir vairāki ieguvumi. Tā ļauj izveidot un nostiprināt attiecības ar klientiem un sniegt viņiem pievienoto vērtību, parādot, ka jūs vēlaties viņiem palīdzēt. Tāpat tas ir veids, kā pozicionēt uzņēmumu kā ekspertu attiecīgajā nozarē un panākt, ka cilvēki tam uzticas.

Noteikti arī jāpiemin, ka šādam saturam ir lielākas izredzes sasniegt mērķauditoriju nekā ierastajiem reklāmu baneriem, kas izvietoti dažādu tīmekļa vietņu malās. Parasti mēs šos banerus nepamanām, jo esam iemanījušies ignorēt vietnes zonas, kur tie ir izvietoti. Šim fenomenam pat ir piešķirts nosaukums – angliski to dēvē par banner blindness. Daudzi no mums arī izmanto reklāmu bloķēšanas programmas, kuru dēļ reklāmu baneri vispār neparādās. Taču, ja cilvēks saskaras ar sev interesējošu saturu, tad pastāv daudz lielāka iespēja, ka viņš to pamanīs un apskatīs.

Ieteikumi laba satura izveidei

Ja arī jūs esat nolēmuši izmēģināt satura mārketingu, ir jāņem vērā vairākas lietas. Pirmkārt, laba un kvalitatīva satura izveide ir laikietilpīgs process. Tā noteikti nav tā lieta, ko var paveikt ātri pusdienlaikā vai 10 minūtes pirms gulēt iešanas. Ir jāvelta laiks mērķauditorijas definēšanai, tai interesējošo tēmu un problēmu apzināšanai, satura plānošanai un, protams, satura izveidei.

Otrkārt, jūsu veidotajam saturam ir jābūt unikālam. Tas nozīmē, ka ir jākoncentrējas uz sava satura izveidi nevis uz jau gatava satura pārpublicēšanu. Protams, ka iedvesmu vienmēr var smelties no citiem avotiem. Tāpat, nav jākautrējas padalīties ar citur atrastu saturu, kas var interesēt auditoriju. Tomēr arī tad to vajadzētu pasniegt, pieliekot kaut ko klāt no sevis

„Satura izveide ir laikietilpīgs process, ir jādefinē mērķauditorija, jānoskaidro tās interesējošās tēmas un rūpīgi jāizplāno publicējamais saturs”

Treškārt, veidojot saturu, ir jākoncentrējas uz mērķauditoriju, lai tas būtu interesants un sniegtu vajadzīgo informāciju, kā arī būtu viegli uztverams. Noskaidrojiet, kas ir auditorijas intereses un problēmas. Kādu informāciju, kas ir saistīta ar jūsu uzņēmuma pārdotajām precēm un pakalpojumiem, jūs varat sniegt auditorijai? Kādas problēmas varat atrisināt? Ja ražojat pārtikas produktus, varbūt varat publicēt interesantas receptes, kur tiek izmantoti jūsu produkti. Varbūt esat IT uzņēmums? Tad varat auditorijai skaidrot dažādas ar tehnoloģijām saistītas nianses. Noteikti padomājiet, vai lietojat atbilstošu valodas stilu un vai nepārblīvējat saturu ar auditorijai nesaprotamiem terminiem.

Kad saturs ir izveidots, tam kaut kā ir jāsasniedz mērķauditorija. Ir dažādi kanāli, kā saturu izplatīt. Viens no efektīvākajiem viediem ir SEO optimizācija. Zināms, ka Google un citas meklētājprogrammas primāri darbojas interneta lietotāju labā, palīdzot atrast saturu un informāciju, kas varētu viņus visvairāk interesēt. Tāpēc ir svarīgi „pārliecināt” meklētājprogrammas, ka tieši jūsu vietnē ir tas, kas vajadzīgs lietotājiem. Meklētājprogrammām pielāgots saturs nodrošinās to, ka tās to uzskatīs par lietotājiem saistošu un aizvedīs viņus uz jūsu vietni.

Satura izstrādē galvenais ir klients

Laba satura izveidē ir jāiegulda gan laiks, gan enerģija. Ja esat mazs uzņēmums, iespējams, ar šo uzdevumu lieliski varat tikt galā paši, jo jūs vislabāk zināt savu mērķauditoriju un tās problēmas. Tomēr lielākiem uzņēmumiem būtu ieteicams noalgot darbinieku (vai pat vairākus), kas var veltīt laiku satura izstrādei. Ja vēlaties radīt izcilu saturu, bet neesat pārliecināti, kā to paveikt, vienmēr varat lūgt padomu un palīdzību aģentūrām, kam tā ir ikdiena. Arī Pixelflow media pakalpojumu klāstā ietilpst dažāda veida satura, tostarp tekstu, izstrāde. Mūsu komanda ar lielāko prieku jums palīdzēs ar šo uzdevumu.

„Vienmēr jādomā par mērķauditoriju”

Galvenais ir atcerēties – lai arī satura izstrādes mērķis ir panākt lielāku uzņēmuma peļņu, galvenais ir domāt par klientiem un viņu interesēm, jo tieši klienti ir tie, kas rada peļņu. 🙂

Aizvērt